fbpx

Perodua Kancil bawa durian terbakar, tiga sekeluarga nyaris maut

kancil durian thumb

SEBUAH Perodua Kancil yang membawa muatan buah durian musnah dalam kebakaran di Jalan Changkat Lada-Pasir Salak semalam.

Tiga sekeluarga yang menaiki kereta tersebut bagaimanapun dapat keluar menyelamatkan diri dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Gambar: Facebook

Difahamkan, Kancil yang dipandu lelaki berusia 30-an bersama anak lelaki dan ibunya itu dalam perjalanan dari kebun berhampiran menuju ke rumah mereka di Felcra Changkat Lada.

Gambar: Facebook

Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kampong Gajah, Qyairul Eqwan Suib berkata, maklumat kejadian itu diperoleh pihaknya pada pukul 7:50 pagi.

Menurut Qyairul, kebakaran melibatkan sebuah kereta di mana tiga sekeluarga sempat menyelamatkan diri.

“Kesemua mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan, namun kereta dinaiki mereka musnah terbakar 80 peratus bersama durian yang dibawa.

“Operasi pemadaman segera dijalankan dan operasi tamat pada pukul 9 pagi. Siasatan sedang dijalankan bagi mengenal pasti punca kejadian,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved